Monissa somekanavissa viestintä perustuu visuaalisille sisällöille. Visuaalisuus vahvistaa viestiä ja lisää viestin mielenkiintoa. Postaus kuvan tai videon kera on aina kiinnostavampi kuin pelkkä teksti. Jokainen tekee somea omalla tavallaan, joten visuaalisesta sisällöstäkään ei tarvitse ottaa paineita, ja kuvien ei tarvitse olla täydellisiä. Kuvia voi ottaa varastoon, jotta postausidean tullessa sinulla on valmiina kuvia varalle, ettei postauksen tekeminen ole kuvista kiinni. Voit myös kysyä organisaatioltasi, onko heillä käytössä valmista kuvamateriaalia, jota voit hyödyntää omissa postauksissasi.
Vinkkejä visuaalisuuteen:
- Hyödynnä sisällöissä kuvia, videoita ja giffejä.
- Kokeile uusia ominaisuuksia eri kanavissa rohkeasti.
- Sisältö saa olla oman näköistä.
- Rouheus luo aitoutta. Sisällön ei tarvitse olla ammattilaatua.
- Muista tekijänoikeudet, jos kyseessä on muiden ottamat kuvat.
- Kysy julkaisulupa julkaisussa esiintyviltä.
- Poista paikkatiedot kuvista.
- Ota rohkeasti kuvia myös metsäalan tapahtumista, tilaisuuksista jne.